Didactisch Coachen

Didactisch Coachen

Didactisch Coachen staat voor het bevorderen van leren en motivatie door te bevragen en specifieke gestructureerde feedback te geven. Didactisch Coachen is een planmatige en doelgerichte wijze van coachen. Didactisch Coachen is gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten over leren en is in de praktijk ontwikkeld en uitgewerkt.

 

Lof in Beeld werkt nauw samen met de Stichting Didactisch Coachen, een samenwerkingsverband van ervaren trainers en onderwijsadviseurs die het gedachtegoed van Didactisch Coachen waarborgt en verspreidt.

intervisie didactisch coachen

Waarom Didactisch Coachen?

Het geven van leer procesgerichte feedback blijkt één van de belangrijkste pijlers bij leren en motiveren. Feedback staat hoog in de top 10 van bijna elk wetenschappelijk lijstjes van de meest invloedrijke interventies bij leren. Dat feedback essentieel is voor goed onderwijs is brede kring bekend, maar weten blijkt heel iets anders als doen. In praktijk blijkt feedback geven een hele kunst en wordt er weinig feedback gegeven die het leren bevordert en de motivatie verhoogt.

Didactisch Coachen gaat er van uit dat mensen al veel kwaliteit in huis hebben en dat je hen kunt helpen die kwaliteiten uit te bouwen. Dat is plezieriger en meer motiverend dan wanneer uitgegaan wordt van hetgeen zij nog niet kunnen. Het toepassen van Didactisch Coachen blijkt in de praktijk nog niet zo gemakkelijk. Beeldcoaching is daarbij een heel krachtig middel.

Voor wie is Didactisch Coachen?

Meer informatie?

Privacy instellingen

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. In de instellingen kunt u zelf kiezen welke cookies u wilt toestaan of wilt weigeren.

Privacy verklaring | Sluit
Instellingen