Scholen

Scholen

Feedback heeft een positieve invloed op leren en motiveren. Leerkrachten met hoge verwachtingen van kinderen en die goede leerresultaten behalen in brede zin, geven niet alleen specifieke doelgerichte feedback, maar zij stellen ook vele activerende vragen. Ze dagen kinderen uit initiatieven te nemen en zelf vragen te stellen. In de groep heerst een goed pedagogisch klimaat en kinderen aangezet tot leren en willen leren.  Over deze manier van lesgeven gaat Didactisch Coachen.

 

Dat feedback essentieel is voor goed onderwijs is in brede kring bekend, maar weten blijkt heel iets anders als doen. In praktijk blijkt feedback geven een hele kunst!

foto team feedback verkleind

Hoe werkt Lof in Beeld?

Een schooltraject is altijd maatwerk, omdat de situatie, de wensen en de idealen van iedere team verschilt. Lof in Beeld sluit aan bij hetgeen het team én ieder individu wilt leren in samenhang met Didactisch Coachen. Gedurende het schooltraject leert ieder de kennis en kunde op het gebied van Didactisch Coachen, zowel qua uitvoering als wat betreft theoretische achtergronden. In het traject maakt het team stappen van weten naar doen. Lof in Beeld zet bijvoorbeeld individuele feedbackgesprekken, co-teaching, intervisies met beeld en inhoudelijke teamtrainingen in. Met een scholingstraject Didactisch Coachen krijgt het team gestructureerde handvatten om feedback zó te kunnen geven en vragen zó te kunnen stellen dat dit voor leerlingen, leerkrachten en de hele organisatie motiverend en leer bevorderend werkt.

Meer weten?

Wil je meer weten over het creëren van een feedbackcultuur? Of ben je enthousiast geworden om Didactisch Coachen in te zetten in de school? Neem vooral contact op om te informeren naar de mogelijkheden! Lof in Beeld komt graag langs om te bespreken hoe een bijdrage aan de ontwikkeling van de school eruit zou kunnen zien.